0item(s)

Nu ai niciun produs în coșul de cumpărături

Product was successfully added to your shopping cart.
  • Adam şi Cristos în Romani 5:12–19 Adam şi Cristos în Romani 5:12–19
  • Adam şi Cristos în Romani 5:12–19 Adam şi Cristos în Romani 5:12–19

Adam şi Cristos în Romani 5:12–19

AUTOR: Iosif Birău

Fii primul care evaluează acest produs.

0,00 lei
Preț în valută
USD: 0.00
EUR: 0.00

Disponibilitate: Nu este în stoc

An apariție 2009
Nr. pagini 130
ISBN 978-973-8998-67-4
Editură Casa Cărții
Format 13,5 x 20,5 cm
Copertă paperback

Detalii

Cartea este disponibilă gratuit în format PDF aici.

Adam și Cristos

Introducere

Nu cu mult timp în urmă, asistat, poate mai mult decât de vanitate, de îndrăzneala unui tânăr îmbinată cu deprimantele răspunsuri primite la unele întrebări existenţiale, preferam să susţin că moartea este singura certitudine, justificată raţional, a omului în viaţă. Nimic nu este mai sigur pentru el decât faptul că într-o zi va muri. Orice altă încredere poate fi mai mult sau mai puţin o amăgire, însă certitudinea morţii, care poate reteza oricând existenţa pământească, nu a înşelat nicicând pe nimeni.

Lucrarea pe care mi-am propus să o dezvolt aici constituie studiul unui text paulin care argumentează, înainte de toate, că prin Isus Cristos viaţa a învins moartea. Prin relaţia tuturor cu Adam şi cu Cristos, întreaga istorie a omenirii poate fi împărţită în două mari perioade: cea a morţii (în Adam) şi cea a vieţii (în Cristos). 

În a doua parte a capitolului 5 al epistolei către Romani, Pavel reuşeşte să argumenteze că, realmente, viaţa a învins moartea şi astfel, dacă în vechea eră, moartea putea fi singura certitudine justificată, în noua eră (era lui Cristos) viaţa este o certitudine cu mult mai mare decât cea a morţii. Cel care primeşte harul lui Dumnezeu prin Isus Cristos, poate avea totodată şi siguranţa deplină că „va domni în viaţă împreună cu Cristos.”

O altă cauză care stă în spatele acestui studiu este căutarea stăruitoare a unui suflet pentru o viaţă de sfinţenie faptică şi deplină. Fiind un tânăr crescut în Biserica Penticostală, sfinţirea a constituit pentru mine tot timpul un ţel înalt, care, oricât aş fi încercat, nu-l puteam îndepărta dinaintea ochilor. Trăirea în sfinţire a fost mereu în mintea mea o necesitate tot atât de mare pe cât era şi neputinţa realizării ei. În aceste condiţii m-am apropiat de Romani 6, text pe care l-am socotit reprezentativ între textele pauline în abordarea subiectului sfinţirii. Dar aceste versete exprimau totodată şi un optimism inexplicabil în mintea mea. Aveam uneori certitudinea că în fiecare afirmaţie a apostolului se ascunde o sursă inexplorabilă de putere pentru atingerea acestei sfinţiri al cărei gând îmi măcina mintea, însă distanţa dinte mine şi bogăţiile mesajului era de cele mai multe ori echivalentă cu cea a timpului scurs între scrierea epistolei şi mine astăzi. Eram sigur că dacă voi reuşi „descifrarea” acestui text, voi descoperi formula potrivită pentru trăirea vieţii cerută de cugetul meu şi pe care eu o întrezăream în fiecare verset biblic, acea viaţă ideală şi totodată imposibilă pe cale naturală. Însă, cu cât mă apropiam mai mult de acest text, cu atât mai depărtată îmi apărea înţelegerea lui. Toate acestea, până când, la o lectură a întregii epistole, ajungând iarăşi faţă în faţă cu acest capitol şi pregătindu-mă pentru „lupta” descoperirii „secretului”, am înţeles că mie îmi lipseşte un element necesar în înţelegerea textului din Romani 6. Acest element era înţelegerea paragrafului precedent (Rom. 5:12–21). La o citire simplă, am trecut cu uşurinţă peste el, sigur fiind că i-am pătruns înţelesul, când de fapt eu trecem peste el fără să îl observ. Aşadar, considerându-l „cheia” pentru înţelegerea textului din Romani 6, mi-am propus elaborarea unui studiu aprofundat pentru a doua jumătate a capitolului 5 în scopul unei înţelegeri mai bune a cuvintelor inspirate din capitolul 6. 

În Romani 6, trăirea în sfinţirea cerută de Dumnezeu este fundamentată pe unirea noastră cu Cristos în moartea Lui, iar această unire poate fi mai bine înţeleasă şi acceptată de omul contemporan prin înţelegerea perspectivei asupra solidarităţii umane atât cu Adam în păcat şi în moarte cât şi cu Cristos în neprihănire şi în viaţă.

Scrie propria ta recenzie

Cum evaluezi acest produs? *

Valoarea generală a produsului